Home » Garantie

Garantie

  1.  Artikel defect ontvangen

Is het artikel beschadigd geleverd of is deze kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht dan binnen de zichttermijn van 14 dagen.

Wij ruilen het meubel dan z.s.m. in overleg om.

 

  1. Garantieperiode

Heb je een artikel bij Houtenmeubelshop besteld en gaat dit artikel kapot neem dan contact met ons op via de gegevens die vermeld staan op punt 5. Wij volgen bij het afhandelen van de meubelklachten de wet van de algemene voorwaarden van de Nederlandse webshop organisatie (deze staan vermeld op onze website). De garantieperiode die wij geven op onze producten bedraagt 1 jaar.

1 jaar garantie

 

  1. Gegronde klacht

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • onredelijk gebruik
  • gebruik voor commerciële doeleinden
  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • door professioneel gebruik
  • het werken van hout (meer informatie hierover bij punt 4.)
  • krom trekken van hout

 

  1. Geen garantie op het werken van het hout

Gezien het gaat om houten meubelen, willen wij u erop wijzen dat het hout kan gaan werken. In de winter zal het, wanneer de luchtvochtigheid in huis aan de lage kant is, enigszins krimpen. Dit trekt weer weg als de luchtvochtigheid weer toeneemt. Ideaal is een luchtvochtigheid tussen de 50 en 65%. Wij geven geen garantie op het eventuele werken/kromtrekken van het hout.

 

  1. Een klacht of reparatie melden

Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch. Mocht u niet tevreden zijn over uw product kunt u dit zonder reden retour zenden binnen 14 dagen onder vermelding van uw ordernummer. Onze medewerkers van de afdeling klantenservice zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

 

Onze gegevens:

  • E-mailadres: info@houtenmeubelshop.nl graag onder vermelding van uw ordernummer.
  • Telefoonnummer: 0165-234 334 (van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur)

 

Wij zullen uw klacht of reparatie z.s.m. na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

 

  1. Duur van een reparatie

De duur van een reparatie (omruiling) proberen wij altijd binnen 10 werkdagen op te lossen. De planning neemt dan vervolgens contact met u op voor het maken van een afspraak om het meubel opnieuw in ontvangst te nemen.